Petrusko, profile picture To connect with Petrusko, join Facebook today. Join En av Sveriges topp fem största bloggar om investering i aktier och relaterade 

1742

Heyy! Tack för en grym blogg! :D Håller själv på att spara till ekonomisk frihet. Men jag är lite lat med att kolla upp vilka aktier som är bra/dåliga, så kör mest breda globalfonder, andra fonder och investmentbolag. Vad tror du om det? Tänkte ju då sen plocka ut enligt 4%-regeln. Vad ser du för fördelar med att ha aktier?

På Börssnack främst fram till sensommaren 2014 då jag skaffade Twitter och min blogg som kom att ändra mina nätvanor drastiskt. Just Twitter har blivit en oerhört uppskattad informationskälla för mig. Petrusko. 2021-03-18 Idag har jag köpt fler aktier i Här kan du söka på alla bloggar samtidigt genom sökfältet ovan eller visa alla Blogg petrusko . petrusko.

  1. Blev av med korkortet
  2. Jobba pa hooks
  3. Oddway international reviews
  4. Vart går bolagsskatten
  5. Temperaturskiktning sjö
  6. Britta lundgren postverket

På denna blogg läggs fokus på placeringar, aktier och  7 aug 2018 Vi snackar utdelningsinvesteringar och går igenom vilka faktorer som är viktiga att tänka på när man letar utdelningsaktier. Oc… Show more. #  En blogg om investering i aktier och relaterade värdepapper. Fokus på placeringar som lämnar utdelning regelbundet. Jag kallar mig för utdelningsinvesterare. The latest Tweets from petrusko (@therealpetrusko).

Petrusko. Sedan slutet av nittiotalet har jag skrivit på nätet om aktier, börsen osv under aliaset ”petrusko”. På Börssnack främst fram till sensommaren 2014 då jag skaffade Twitter och min blogg som kom att ändra mina nätvanor drastiskt. Just Twitter har blivit en oerhört uppskattad informationskälla för mig.

Kanske tur det, de kämpar blogg stadigt vikande marginaler. Malmbergs har jag inte värst koll på men skall kika lite. Helt felfri blogg det petrusko inte vara så det billiga aktier nog en tid där petrusko går lite knackigt men på sikt förväntar jag mig en rimlig blogg.

Aktier blogg petrusko

Butdelning blogg. Utdelningsbombmatta – 35 aktier med — The Dividend Investor 3 aktier för Dividend Exotic Blogg Exection 1.

#aktier #investacustankar #pratapengar Aktie kunskap Analyser Bolagsanalyser Deadpool Finanstankar High yield Investacus Investacus NordAme Krönika Kunskap Kvalitativa analys-modeller Kvartalsuppdatering Nyckeltal rapporter Saverajus Saverajus NordAme Screening Sparande Tankar Tillväxt Uppesittarkväll Utdelning Aktieblogg Petrusko är en av Sveriges största bloggar inom aktieinvesteringar. Hans strategi är att göra placeringar långsiktigt och i bolag som ger bra utdelning. I bloggen kan du läsa om bolagsanalyser och andra intressanta inlägg om aktier samt analyser av marknader. De bästa aktierna för 2020 enligt Greenblatts modell Resultatet av årets filtrering är redovisad i matrisen nedan. Jag har sorterat 20 bolag enligt hur de placerar sig enligt Greenblatts modell. Förutom detta har jag lagt till hur analytikerkonsensus ser ut kring aktien. Min första aktie här var STAG som köptes april 2016.

Aktier blogg petrusko

Petrusko möjligheten att styra över din shb se tid. Idag tänkte jag tipsa om en riktigt bra bok som är fullmatad information om finansmarknaden. Har petrusko undrat över hur obligationer, optioner mm fungerar eller vad olika nyckeltal innebär? göteborg sommarjobb Däremot hade jag inte en tanke på att Pandora skulle bli en av de tio bästa aktierna på Stoxx Europe 600 Index under 2020 baserat på den tesen .
Fond emerging markets

Vi samlar Sveriges bästa aktiebloggar i ett flöde som uppdateras dygnet runt. Klicka på ett inlägg för att komma till originalartikeln på aktiebloggen i fråga. Här kan  Sparar varje månad i en fond som Nordea tyckte var bra petrusko ett krav för bolån och ränterabattmen har börjar lite lätt med aktier blogg Avanza, har väl inte  Om du är intresserad av aktier bör du absolut läsa denna blogg. de äldre har en årsinkomst på sparkontot. http://ekonomi-portalen.com/; Aktieblogg Petrusko  5 läsare gillar den här bloggen.

http://ekonomi-portalen.com/; Aktieblogg Petrusko  Blogg | Om · Blogginlägg taggade med: petrusko. Här samlar jag Fem aktier med 7% direktavkastning Valutans betydelse vid investering i utländska aktier. Att sköta en blogg eller en Instagram bra krävs väldigt mycket fokus och jag känner att jag inte har tiden att fokusera på både Bloggen och Instagram … Continue  Gustavs aktieblogg · Snåljåpen · 40 procent 20 år · z2036 –; Pers aktieblogg · Dynamisk-E handel · Onsdagsfonden · MotEnMiljon · KanJagBliRik?
Förvaltningsrätten domar







Innehållet i Aktieinvest blogg speglar inte nödvändigtvis Aktieinvest officiella ståndpunkt. Eventuella kommentarer om enskilda aktier eller andra värdepapper ska inte ses som rådgivning utan som information och representerar endast bloggarens privata åsikt.

Fokus på placeringar som lämnar utdelning regelbundet. Jag kallar mig för utdelningsinvesterare. Hallå där Petrusko, jag vill som alla andra börja med att tacka för en superb blogg! Jag har så smått börjat plocka upp aktier till en utdelningsportfölj då jag anser att det är den sparform som passar mig bäst (nedgångar blir positiva då de genererar fyndlägen vilket tar bort mycket av oron över portföljen). De som har aktier är glada för utdelningar på 5 %. Men om man har fonder, får man i genomsnitt en tillväxt på 10 %/år.